środa, 9 kwietnia 2014

Krem brokułowo-szpinakowy


Wiosna, wiosna, więc kontynuujemy zdrowe odżywianie :) Propozycja na dziś to zielona bomba witaminowa. Krem brokułowo-szpinakowy doskonale sprawdzi się w roli dodatku do obiadu czy kolacji. Ja wypróbowałam wersję z grzankami, ale gwarantuję, że równie smaczny będzie z ugotowanym jajkiem. 


Źródło: nowak

Składniki:
- 1 surowy brokuł
- 500 g mrożonego szpinaku
- natka pietruszki (ilość zależy od upodobań, ja wykorzystałam około 5 gałązek)
- 1 litr bulionu warzywnego
- ząbek czosnku
- przyprawy: sól, pieprz, słodka papryka
- 2 kromki ulubionego pieczywa (skoro ma być zdrowo, najlepiej użyć razowego)
- łyżka masła

Brokuł kroimy na mniejsze kawałki i wrzucamy do gotującego się bulionu. Dodajemy szpinak, ząbek czosnku (może być w całości), natkę i przyprawy. Gotujemy aż wszystkie warzywa zmiękną. Ponieważ całość warzyw będziemy miksować, nie ma obawy, że rozgotujemy warzywa. Ja zostawiłam na małym ogniu na około pół godziny (uważajmy jednak by bulion nie wyparował). Zdejmujemy z ognia i studzimy. Ostudzone warzywa miksujemy blenderem na gładką masę o konsystencji śmietany. Doprawiamy do smaku.
Pieczywo kroimy w kostkę o boku około 1 cm. Podsmażamy na maśle na złoty kolor.
Krem przelewamy do miseczek i posypujemy grzankami. Podajemy na ciepło.

Samo zdrowie :)


Źródło: nowak


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz